Sape kate saye "Katak Bawah Tempurung"????

Bile difikir-fikirkan balik...aku ni sejak lahir dok Perak je....
Lahir udah semestinye le kt perak, sekolah tadika, sekolah rendah, sekolah menengah...kt kampung tercinta ni laaa...
Lepas abis SPM dapt smbung belajar kt Politeknik...tak payah g jauh2...IPOH je...Politeknik Ungku Omar....hehehe...still dalam Perak...
Lepas je abis belajar, dapat keje kt Ipoh...sy0k keje sane...ye la sbb bebas...dok umah bujang...hehehe...tetibe dapat keje g0men...uishhh...sakan...igt dapat la keje jauh2 ckit...KL ke...hahaha....berangan je laa....akhirnye dapat kt kampung jugak...maksud kampung di sini, memg aku kampung bet0i lah...dr rumah aku g keje 5 minit je...naik m0to....tot...tot...tot...smpai udah...jap je...dok ngan mak mcam kecik2 dulu....hehehe....skrg aku ni menabur bakti kt sekolah aku dulu...sekolah menengah...hahaha...jmpe la ckgu dulu2....
Bile dah keje...ade la terfikir pasal kawin....dulu2 berangan nak kawin ngan org jauh...hehehe...tp akhirnye...jod0h aku org dekat je....IPOH...Perak gak tu....hahahaha....jauh le jugak kn...dalam 1 jam setengah nak balik Ipoh...hehe...
Bile di kenangkan cerita hidup aku selama hampir 23 tahun....memg kt Perak je...ape p0n aku tetap ser0nok dgn hidup aku....dalam pada kisah hidup aku yang banyak berlatar belakangkan Negeri Perak nih...dah banyak jugak tempat org yang aku dah pegi...hehehe...tambah plak, suami i p0n memg kuat jalan 0rang nye....sesuai lah sagt ngan aku ni...hehehe...
Tapi nak jejak kaki kt negara orang tu, bel0m tau lagi la bile agaknye...hehehe...
Akhir sekali renung2 kan pepatah ni....

"Hujan Emas di Negeri Orang, Hujan Batu di Negeri Sendiri, Lebih Baik di Negeri Sendiri"

Salam....:) Peace!!!
Category: 7 comments

7 comments:

ieka2168 said...

uit2 sape2 kate mcm tu?? nk kena babap dorg ek... hik3.. adik sori lah x dpt g majli ko.. t aku blk kg t aku bg hadiah ek... wee~

...Miss Zue... said...

hehehe....
xpe la tikah...tq my fren...muah3...:)

ieka2168 said...

hik3.... best ape duk kg... huhuhu lame nye x blk kg... huhuhuhuhu

...Miss Zue... said...

haa tau xpe...cian ko ek...hehehe...tp xpe...bile dok jauh, trase la nikmatnye nak blik kg...bru ade rindu2...hehehe

Mama Hasya said...

teringat kenangan g keje naik bas ngan zue..ada lelaki gatai..pastu zue tumbuk dia..hi,hi..

...Miss Zue... said...

hahaha....lawak la bile igt blik kakita...tp mase tu bengang je ngan mamat tu...mcam2 kenangan laa...hehe

Hairy SZ said...

ni bkn katak bwh tempurung..tp dalam rumah..moden skit..hahaha

Post a Comment